lördag, april 22, 2006

Ont

Jag har ont i min ena skuldra, jätteont. Jag har haft så fram och tillbaka i flera år.
En kompis till mig har en mamma som levt ensam i ca 20 år tror jag. Hon var till en läkare för hon hade så ont i kroppen. Han frågade om hon var singel och hon sa ja. Han sa då att tillslut så säger kroppen ifrån när man får för lite kroppskontakt. Kroppen behöver närhet för att må bra. Han rådde henne att iallafall skaffa sig en katt eller en hund eftersom hon inte ville ha någon man. Jag tror ärligt att det kan vara samma fel på mig.

Min kropp skriker efter närhet. Min kropp behöver närhet, både psykiskt och fysiskt. Jag behöver närhet för att orka leva. Jag behöver....jag behöver... Ibland undrar jag hur fan jag orkar leva egentligen. Jag kan lätt leva med att ha dåligt med pengar, jag kan leva utan en massa prylar, jag kan leva utan så mycket. Men det är så svårt så svårt att leva utan närhet. Och när jag äntligen kanske lärt mig lite så utsätter jag mig för närhet igen och så faller jag tillbaka till den eviga och jobbiga längtan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in och säger hej då för ett tag framåt. Lycka till med H. Nilsson och hoppas att du mår bättre i kroppen snart!

Anonym sa...

Usch ja....beröring...vad man längtar efter det. Jag har själv aldrig haft ngn...tyvärr. Men kan längta så efter beröring att jag blir tokig¨
http://kulturnorden.blogg.se