fredag, februari 17, 2006

Funderingar

Jag har skrivit om Herr R förut i min förra blogg. Han är trevlig och rar och flörtig och kommer gärna med små sexinviter om han har druckit lite. Det är inte så att han är äcklig eller nåt. Men han säger rätt saker. Det är då det kan kittla till ordentligt. Så ordentligt så att det även gör det när han småflörtar.

Herr Nilsson och jag tycker att det är dax att träffas snart. Men vi jobbar oftast om varandra eller också har han sina barn. Fick se ett ny kort på honom igår. Han ser lite ut som en kriminell typ faktiskt. Men han verkar vara bra i alla mailen och när vi pratar på msn. Men jag måste erkänna att jag blivit lite fegare nu. Jag tror att det har att göra med den autistiske pojke som nu troligtvis blivit mördad. Av sin mamman pojkvän. Som hon träffat från nätet. Det gör att man tänker efter en gång extra tycker jag. Man vet ju inget om personens bakgrund alls när man träffar någon från nätet. Träffar man någon från samma stad så är det alltid någon som känner någon som känner till människan man är intresserad av.

7 kommentarer:

162ochenhalv sa...

klart att man ska vara försiktig när det gäller att träffa nån ifrån nätet... man måste ha ett kritiskt öga och känna efter med magkänslan... det finns lyckoträffar och det finns nitar, som i vilket lotteri som helst... jag tog högvinsten :) har aldrig varit lyckligare!!!

så lycka till!

Anonym sa...

Vist är det så, du har så rätt. Jag har märkt en sak sen jag började att jobba som journalist. Man blir jäkligt cynisk och det är snudd på att jag vill ha ett utdrag ur belastningsregistret innan jag date:ar ngn. För många ggr så kryper det fram massor av obehagliga saker ur det förflutna efter ett tag....eller som i det här fallet med Bobby, när mannen ifråga har "brokig" bakgrund. Det är åtskilliga ggr jag har arbetat med researh o gjort ett utdrag ur registret och både det ena och andra dyker upp. Givetvis har jag aldrig gjort en sånn sak privat.

Du gör helt rätt i att vara försiktig. Speciellt eftersom att du har barn.

Anonym sa...

Tag det vackert bara...dottern hittade faktiskt en prins på nätet. Sedan tog det slut efter 5 år, men det berodde på andra omständigheter.

mitt fyrverkeri sa...

Humlaaaaaaa? Var e du??

Anonym sa...

Var är du någonstann?
SAKNAR dig!
Hoppas allt är bra iaf.
Sköt om dig!
*kramkram*

Anonym sa...

Det finns mer badboys på krogen kan jag säga, som tjej riskerar man minst lika mkt om man går på krogen och sedan väljer att åka taxi ensam hem eller promenera genom en park hem... det är bara det att man läser hela tiden om krogvåld o våldtäkter på helger i media att folk inte reagerar längre.. däremot om det händer en enda grej som hade med internet o göra så blir det jättelöpsedlar av det.

Badboys o luringar finns överallt, gå på magkänsla bara o framförallt prata i tfn innan för hur trevlig man än är över mail o msn så avslöjar rösten desto mer!

Lycka till!

Humlan sa...

Men Peter...jag har ju pratat med honom i telefon och det var jobbigt och segt :-(

Men allt det andra är så prefekt...

/Humlans svar